Islam di Barat Muslim Di Timur

Boleh ikuti sesi santai bual bicara buku Islam Di Barat Muslim Di Timur bersama Akademi Hazizah

https://www.facebook.com/akademihazizah.my/videos/897850627430471

 

Buku yang bergenre travelog-intelektual ini adalah hasil daripada refleksi peribadi penulis terhadap persekitaran, keadaan, suasana termasuk emosi dan perasaan semasa kembara ilmiah beliau di serata dunia. Walaupun telah mengembara puluhan negara di dunia ini, penulis secara khusus memilih memilih kota-kota ini iaitu Mekah-Madinah-Gaza-Kaherah-Rafah-Alexandria-Zagazig-Tokyo-Kyoto-Sendai-New York City-Chicago-Dallas-Boston-Indianapolis-Washington DC untuk perkongsian pengalaman kembara ilmiah ini.

Pengembaraan di kesemua destinasi ini memberikan begitu banyak pengalaman, ilmu pengetahuan dan pengajaran. Bukan itu sahaja, pengembaraan di Timur dan Barat ini memberikan pengalaman yang sangat bermakna kepada penulis daripada pelbagai aspek kehidupan.

Penulis menyaksikan bagaimana beberapa nilai Islam diamalkan di dunia Barat manakala dunia Islam meninggalkan nilai-nilai Islam yang sepatutnya menjadi pegangan umat Islam.

SUBSCRIBE

Get the latest posts delivered to your mailbox:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support